Analýza XML feedu pomocí jazyka R

Než začnu nastavovat produktové kampaně, potřebuji si udělat alespoň přibližnou představu o zboží, které budu inzerovat. U velkých XML feedů to ale není možné. Jednak je většinou ani nelze otevřít v prohlížeči, jednak při velkém počtu položek to není v lidských silách. Nejjednodušší možnost je použít Open Refine. Větší soubory už ale často nezvládá zpracovat, nepomůže ani navýšení RAM. Nenabízí ani moc možností jak data analyzovat. Pro tento účel je ideální použít Rko, které zvládá opravdu velké datasety.

>>>   číst dále...

Dynamické reklamy ve vyhledávání (DSA kampaně) pomocí feedu

Kdy budou shopping kampaně dostupné pro Slovensko? Tato otázka vyvolala na letošním Google Performance & Branding Summitu stejně jako předchozí roky velkou pozornost. Google opět nezklamal, když nám oznámil, že ani letos se nedočkáme. Nemusíme být ale smutní, protože jsme dostali něco jiného - dynamické reklamy ve vyhledávání, které se dají nastavit pomocí feedu.

>>>   číst dále...

Scrapování dat z webu pro produktovou kampaň pomocí Import.io

Součástí PPC kampaní pro e-shop by vždycky měly být produktové kampaně ve vyhledávací síti. Nejčastěji je vytvoříte z XML feedu (CSV souboru), který dostanete od provozovatele. Občas se ale může stát, že e-shop není schopen z nějakého důvodu XML feed zajistit – mají nevhodné krabicové řešení, vytvoření XML feedu je zpoplatněno nějakou nesmyslně vysokou částkou, kterou si e-shop nemůže dovolit atd. Důvodů může být víc. Pak vám nezbývá než si potřebná data opatřit jiným způsobem. Pokud je produktů několik stovek až tisíc, jistě oceníte, že to lze udělat strojově.

>>>   číst dále...

Jak nastavit remarketing, aby neobtěžoval

V poslední době jsem několikrát na sociálních sítích zaznamenal stížnosti na obtěžující PPC reklamy. Společným rysem těchto stesků bylo to, že se zobrazovaly nerelevantní inzeráty – konkrétně šlo o remarketing, u kterého nebyla vhodně nastavena délka členství v seznamu. Jiní uživatelé si zase stěžovali na to, že je reklamy pronásledovaly i poté, co si zboží koupili. Jedním z postižených byl například tento.

>>>   číst dále...